Bejelentkezés

Hírlevél

Ha fel szeretne iratkozni a hírlevelemre, küldjön egy "Hírlevél" tárgyú üzenetet itt:

 Üzenetküldés

 

 

Facebook

Statisztika

Mai nap226
Tegnap309
Összesen404397
Indult 2013.07.01. CoalaWeb

Hozzászólások

Kedves Márk! Köszönöm, felderítetted a napomat. Van ötletem, hogy miért nem tudtad letenni a könyv...
Pecsét a karodon itt: Cikk
Kedves Ara Rauch! Tegnap kezdtem el olvasni a könyvét és most fejeztem be az első kötetet. Gondolko...
Pecsét a karodon itt: Cikk
Nagyon gyönyörű s felemelő meditáció! Köszönöm!

Justitia

Lássuk, mit ír róla a Wikipédia:

Az igazság megszemélyesítője, aki egyensúlyba tartja az igazságosságot, a korrektséget,

  • Egyházjogban – az eskünek az a kelléke, mely szerint érvényesen esküt csak igazságos ügyről lehet tenni.

  • Polgári jogban – az igazságszolgáltatás egyensúlyát (bűnösök bűnhődjenek), igazságosságát fejezi ki. (…)

Kard

Az ábrázolásokban a kard (pallos) a bűnös megbüntetésének (a bűnösre lesújtani kész kard) jelképe.

Mérleg

A mérleg a mérés, mérlegelés, bíráskodás, megítélés, kiegyensúlyozás, a kiegyensúlyozottság, az igazságosság, az okos belátás jelképe. Az égi és a földi, az isteni és a túlvilági igazságszolgáltatás szimbóluma.

Szemkötő

A 15. század óta Justitiát gyakran ábrázolták szemkötővel. A szemkötő tárgyilagosságot képvisel, ítéletét ne befolyásolja hatalom, pénz vagy gyengeség, az igazságban a pártatlanság érvényesüljön.

Nos, a szimbólumok leírásában csak a kard, a mérleg és a szemkötő kendő magyarázata téves. Én teljesen másképpen értelmezem ezeket a jelképeket. Ehhez az értelmezéshez pár évvel ezelőtt segítséget kaptam egy meditációs kép formájában, amit most megosztok veletek. Ki-ki eldöntheti, mit fogad el.

A meditációban egy hatalmas terem egyik végén találtam magam. Ez 2008-ban történt, amikor még egyáltalán nem foglalkoztam a szimbólumokkal, a spiritualitásba is éppen hogy csak belekóstoltam. Tehát először fogalmam sem volt, mi ez a hely, és ki vagyok én ebben a meditációs képben, ami akkor annyira élő és valóságos volt, hogy most is bármikor bele tudom érezni magam. Óriási oszlopcsarnokban ültem, amelynek a közepén egy nagyobb üres tér volt. A teret nem falak, hanem kőoszlopok keretezték, melyek a napfényes szabad égre nyíltak, tehát az épület alighanem egy dombon vagy hegyen állt, egy olyan vidéken, ahol az időjárás lehetővé tette a nyitott épület építését. Én magam egy emelvényen ültem teljes nyugalomban, hosszú ruha volt rajtam sok redővel. A bal kezemben egy kétkarú mérleg, a jobban egy hatalmas, egyenes pallos. A szememen kendő.

A mérleg és a kendő alapján beazonosítottam magam, mint Justitiát, de a műveltségem odáig már nem terjedt, hogy azt is tudjam, mit keres a pallos a kezemben. Nem emlékeztem pontosan, hogy hogyan ábrázolják a jog és igazság istennőjét, csak valami halvány emléknyom idéződött fel bennem, de a tudatom azt a képet hívta be, amelynek minden egyes részlete fontos és helyénvaló volt. Ha már ott voltam Justitia képében, szétnéztem. A mérleg teljesen értelmezhető és adekvát volt a kezemben. Nyilván az igazság és hamisság mérlegelésére való, ezt akkor is tudtam. De minek a kendő? És akkor jött a felismerés: be van kötve a szemem, és látok. Mindent látok magam körül, átlátok a vastag kendőn, mintha nem is lenne. És megérkezett a megértés is, mi a kendő jelentése: az illúziók fátylai beköthetik a szemünket, de az Igazság átlát minden fátyolon, hazugságon, illúzión.

A pallos pedig nem a bűnösök megbüntetésére való, dehogyis: az Igazság szintjén nincsenek bűnök, és nincs büntetés. Hanem az igazság és hamisság szétválasztására. A dualitás eszköze. Lényeges, hogy Justitia a jobb kezében fogja (rengeteg ábrázolást találtam, ahol a két kezében meg van cserélve a két szimbólum: a balban tartja a pallost és a jobban a mérleget. Felfordított világunk összekeverte ezt is), tehát a férfi oldal kelléke. A férfi részünk az, aki szétválaszt, részletez, analizál, ítélkezik. A pallos is egyértelműen férfias tárgy: maga a szó is nem véletlenül emlékeztet a fallosz szóra, és minden fegyver a fallosz meghosszabbításának, megerősítésének tekinthető.

Majd amit a dualitás a pallossal kétfelé hasított, azt egyensúlyozza ki a bal kezében, a női oldalon tartott kétkarú mérleg. Az egyik (hamis, vagy negatív) felet az egyik serpenyőbe, a másik (igaz, vagy pozitív) felet a másikba teszi Justitia. És a két szétválasztott véglet együtt alkot egy újabb, magasabb minőséget, amit a mérleg nyelve mutat meg: a középpont egyensúlyát. Nem „törölhetjük ki”, nem szüntethetjük meg a negatív oldalunkat, mindkét pólusunk szükséges a teljes egységhez. És a teljesség megteremtésének eszközét a női részünk tartja a kezében: a női minőség feladata az egység létrehozása, a pozitív és negatív pólus egyetlen minőséggé emelése.

 

 

 

Share
Regisztrálva és belépve írhatsz és olvashatsz hozzászólásokat.